RSS 2.0
Jag drömmer väldigt stort om vad jag ska göra efter jag tagit student i från dansprogrammet på Karlberg. Drömmar som kommer ta mig långt i livet och längre än andra. För jag har en tanke att vet man inte vad man vill satsa på redan nu och är osäker så kommer man inte allt för långt.

Drömmarna jag har är kanske obetydliga för dig. Men för mig har dem den största innebörden för mitt liv. Mitt liv är baserat på ett enda stort intresseområde. Dansen.
Med en enkel huvudräkning så dansar jag ungefär 14 timmar sammanlagt i skolan och på dansskolan, per vecka. Och då är inte den tiden medräknat som jag tränar hemma på min lilla fritid jag har från allt annat. Det är någon timme till där.

I alla de timmarna som jag ägnar åt dansen lever jag i min värld, den världen där inget kan förstöra något för mig. Och jag känner mig som jag är den enda där. Att jag hittade den känslan och passionen för dansen kan jag bara tacka min mor för. Hade inte hon sätt mig i en dansklass på dansskolan hade jag aldrig haft de självförtroendet, säkerheten i det jag göra och aldrig älskat något lika mycket som jag älskar att dansa.

bilder från dansshowen hösten -09

Kommer jag ägna mitt liv åt dansen? Självklart, det är de enda jag vill göra. Jag vill dansa på varenda skola som är värd att gå på. Men jag har en lite plan för min framtid. 1 år i Karlstad, på streetutbildningen, 3 år i Stockholm på Balettakademin och sedan utomlands. Medans jag läser vill jag självfallet jobba som danslärare. 
Vad är din högsta dröm?
Kommentarer
SHORTYS

min högsta dröm är precis som din! åh, kom just från dansen. det finns inget bättre än dans<3 :)

2011-04-13 • 23:53:08  • http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: