RSS 2.0
it's a beautiful day, the sky falls
and you feel like it's a beautiful day
don't let it get away

På tal om väder har det inte varit en vacker dag, men på andra sätt har den det.

Musiken av underbara U2 flödar ut genom lurarna av min iPod och det är nog bland det bästa som finns. Jag tar det lugnt och slappnar av efter en intensiv sommardans lektion på en och halv timme med Alexander. Och jag älskar varje minut av den, bokstavligen älskar det.
Så mycket att jag egentligen inte vill lämna danslokalen och bara köra om och om igen i evighet.
Kämpa till slutet. Belief. Ta in varje nytt steg. Lära sig nya saker. Blah Blah Blah. Ny dansstilar. Updates från NY. Och jag bara älskar det. Så ska det vara.

Belief makes things true
Things like you
You and I

Belief. Övertygelse. Tro. Tankar vandrar tillbaka till någon timme. Lektionen. Dansen till Belief.
Men snabbt tillbaka till verkligheten. Belief makes thing true, Things like you, You and I. Tankarna vandrar till Viktor direkt. Övertygande. Självklart handlar det om oss. Att tro på det gjorde det sant. Och det var du. Du och jag. Oss. Något jag värderar så himla mycket. Över allt annat på jorden.
Du är underbar, vacker och min. För alltid.

Musiken flödar ut igenom lurarna på nytt, men med en ny röst av Placebo. Song to say goodbyeEtt hej då för sådant som jag lämnat bakom mig nu. För det finns inte ork till det längre. Att bry sig om något sånt förstör bara.
Lämna det bara. Smart idé.

iPoden låter låten ta slut och övergå till en ny via shuffle knappen. Känslorna och humöret ändras direkt.
Thunder. Underbart går igenom mitt huvud, ett av världens bästa band Boys Like Girls med världens bästa låt. Killar som tjejer. Bra punchline. Låten får mig att tänka på alla underbara personer som finns där i mitt liv. Min familj, min underbara pojkvän Viktor, den mest vackra och helt fantastiska Una, två av de galnaste tjejerna ever Myra & Alice, min amerikanska prinsessa Meg, den skotska galningen Elliot. Killar som tjejer. Vad skulle jag göra utan mina thunders här i livet?

Your voice are the soundtrack of my summer
Do you know you're unlike any other?
You'll always be my thunder, and I said
Your eyes are the brightest of all the colors
I don't wanna ever love another
You'll always be my thunder
So bring on the rain
And bring on the thunder

Allting stannade upp, iPoden dog. Mitt under låten. Kollar klockan, dags för sängen kanske. Eller lite kvällsmat innan. Nej, det får vänta. Elliot skriver på facebookchatten. Viktor smsade. Det går före allt.

Kommentarer
Una

U2 är typ. Poesi i mina öron. Finns inget bättre.

Ännu en gång så värmer dina ord Sofie, du är hur go som helst ju! :) <3

2010-05-12 • 23:57:17  • http://ualeksic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: