RSS 2.0
Jag har nog hittat mitt 2010 års bästa band idag!
(genom att titta på tvn vid frukosten)


Fibes, Oh Fibes! med årets bästa album (enligt mig då)

"Den 2:e september återvänder Fibes, Oh Fibes! med albumet '1987'. Singeln 'Love Child' är redan en av de mest spelade låtarna i P3 och även Sveriges kommersiella radiostationer har börjat spela göteborgstrion.

Ja, trio. Fibes, Oh Fibes! har bantat från sex till tre medlemmar; Christian Olsson är den självklare generalen på sång och piano, Mathias Nilsson på gitarr och Edvin Edvinson på bas. Från början byggdes allt på låtar som Christian hade skrivit i sin lägenhet i Pristina, Kosovo. Nuförtiden skriver Christian och Mathias låtarna tillsammans, ofta på resor runt omkring i världen.

På det nya albumet '1987' har Fibes, Oh Fibes! samarbetat med artister, låtskrivare och producenter som Kim Wilde, Björn Skifs, Gary Kemp (Spandau Ballet), Pontus och Petter Winnberg (Madonna, Britney Spears, Maroon5) och Oskar Linnros (Veronica Maggio). Det är en intressant clash, minst sagt."

Fibes Oh Fibes om titeln 1987:
"Hela plattan är en hyllning till det ultimata popåret 1987. Den handlar om att göra upp med vårt musikaliska förflutna men också om att hitta tillbaka till känslan man hade när man var liten, då man hörde den där låten för första gången och den verkligen förändrade ens liv. En tid då allt var nytt och pirrigt. Man var naiv och bara körde. Vi ville göra den bästa popskiva du hört sedan du var liten."


Otroligt bra gjord skiva tycker jag själv och har redan två absoluta favoriter på deras skiva:
Run to You med Kim Wilde


Silly Lover
Nu hoppas jag att ni även har upptäckt detta bandet. För dom är grymma!
Kommentarer
Viktor Bijlenga

Grymt bra band :) Jag gillar !

2010-01-02 • 14:44:11  • http://viktorbijlenga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: